טעויות מהן יש להימנע בהפקת סרט תדמית לעסק שלכם

אוגוסט 12, 2020 By spetz | ספץ

טעויות מהן יש להימנע בהפקת סרט תדמית לעסק שלכם

חשיבותו של סרט תדמית לעסק הולכת וגוברת עם השנים לתפקידו ככלי שיווק עיקרי לעסקים יתרונות רבים.
הדבר נכון כאשר הסרט מבוצע כראוי, בעוד שסרט נהדר יכול לכבוש את לבבות ומוחות הלקוחות,
סרט שנערך ובוצע באופן גרוע, יכול בוודאות להרחיק אותם.

הקמתם עסק, התחלתם בתהליך פרסום בדרכים הרגילות חלוקת פלאיירים,
שילוט חוצות, פרסום ברדיו יש לכם אפילו אתר מתקדם ומוביל באינטרנט אך האם זה מספיק?
כיום כבר לא! צעד חשוב ונוסף שיכול לקדם לכם את העסק, לשווק אותו להגדיל את קהל הלקוחות שלכם הוא סרט תדמית לעסק.
סרט תדמית הוא חלון ראווה של בית העסק הוא כרטיס ביקור של החברה תפקידו של הסרט ליצור רושם ראשוני חיובי,
לתפוס את עינו של הלקוח, למשוך את תשומת ליבו לקבלת עוד פרטים בתוך האתר.
אך איך מפיקים את הסרטון הנכון וחשוב מכך מאילו טעויות חשוב להימנע, על כך במאמר הבא:

כתיבת התסריט

אחד השלבים החשובים שעליו אסור לוותר הוא שלב התחקיר המעמיק שמקיימים אצל הלקוח,
ואשר בעקבותיו קופירייטר של חברת ההפקה מכין תסריט מקורי התפור במדוייק לצרכים השיווקיים של העסק.
זה לא שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד, יכול מאד להיות שיש מישהו בחברה שיכול לעשות את זה,
בסך הכל מדובר על הסיפור שלכם ואתם מכירים אותו הכי טוב, אבל מי שיודע לכתוב תסריטים בשפה שיווקית,
ולהעביר את  המסרים בצורה הכי משכנעת, הוא הקופירייטר של חברת ההפקות.
לכן מומלץ מאד להיות פתוחים לשינויים ולתת לחברה המפיקה להוביל.

תדמית לעסק

פוקוס חברים

נכון שזה נשמע ברור ומובן מאליו אבל עדיין זה קורה בלא מעט סרטונים.
המון פעמים השוטים הכי חשובים מתגלים מטושטשים או לא בפוקוס והדבר מצריך לבדוק פוקוס לפני כל שוט.
לרוב אי אפשר לתקן את זה בסרט התדמית וחבל שיום הצילום שלכם יתבזבז בגלל חוסר תשומת לב.

שימו לב לאורך

אין נוסחה קבועה או חוק כתוב לאורך של סרט תדמית.
אבל קיימת חשיבות לפלטפורמה  בה הסרטון ישודר.
אינסטגרם עד דקה, טיק טוק עד דקה, פייסבוק עד שלוש דקות,
סטורי מוגבל לדקה. ביוטיוב אפשר לעלות סרטונים בטווחי זמן ארוכים יותר.
אבל שימו לב  שהצופים שלכם לא נוטשים באמצע… ככל שהסרטון ארוך יותר, כך יש סיכוי שהצופים ינטשו אותו.

קצב ומוזיקה

המוזיקה הנלווית לסרט צריכה להיות בהתאמה למתרחש בסרט.
חוסר התאמה עלול לשבש את היכולת ליצור הזדהות אצל הצופים.
בתהליך העריכה כדאי לבחור מראש ‘סצינות’ ומקצב/סגנון/סוג מוזיקה מתאימה.

תהיו ממוקדים – אל תתפזרו, במיוחד כאשר מדובר על סרטי תדמית.
בין אם סרטון וידאו או סרטון אנימציה בד"כ מנסים לדחוס כמה שיותר רעיונות בזמן קצר,
אבל זה הופך את המוצר הסופי למבלבל ולא ממוקד עבור הצופים.
הניסיון לכלול יותר מדי דברים בבת אחת יכול לגרום לצפיפות, עומס ולחוויית צפייה גרועה.
זה גם מחליש את היכולת שלכם להתחבר לצופים ומפחית מהמסר אותו אתם רוצים להעביר.
תמיד כדאי לוודא שהסרטונים ברורים וממוקדים, ומעבירים את הנקודה.